רשימת המאמרים

בלוג

בית מחייך

ולכל היד החזקה – חלק שני

לאחר שיעורי הבית אני יודע קצת יותר על חברות אחזקה, קצת יותר על מיתוג של חברות אלו, אבל אני נמצא לפני הפגישה עם בעל הבית.

גם לפני הפגישה אני מכין שעורי בית, נוספים. רשימת שאלות שהתשובות עליהן נדרשות לפני תחילת העבודה על הלוגו.

1. מי קהל היעד של החברה? זה חשוב!

2. במה "יד אחזקה" שונה, מיוחדת, יותר, משאר החברות בשוק – ובעיקר מאלה המתחרות בה?

3. עניין אותי גם לדעת כיצד 'יד אחזקה' מגיעה ללקוחותיה.

עוד משהו שהיה לי חשוב: לדעת כמה שיותר על הפעולות של החברה.

אז הולכים לפגישה.

פגישה עם הלקוח

הגענו לפגישה, יושבים משני עברי השולחן, שני חברים לאותו צד של המתרס. הוא מציע לי לשאול שאלות, ואני מקבל את הצעתו בברכה…

השאלה הכי דחופה, שמנקרת לי בראש כבר מתחילת שלב המחקר היא, מה מייחד את 'יד אחזקה' משאר המוני החברות שבמדריך דפי זהב.

אז אני שואל אותו משהו כזה:

"הבנתי, מתוך מה שקראתי ושמעתי, שחברת אחזקה מורידה את העול מבעלי הבניין לטפל בכל מה שנוגע לתחזוקת הבניין, ועל זה משלמים. זה נכון?" – "נכון".

יופי.

"אז אולי תסביר לי במה שונה חברת יד אחזקה מכל חברה אחרת? אם יש כל כך הרבה חברות – למה שמישהו יעדיף דווקא את יד אחזקה על פני כל המחרים?"

וכמובן הוספתי את המשפט המרגיע: "אני לא שואל סתם, זה חשוב לי לצורך העבודה…"

חשבתי שהוא יהסס או יתגמגם, אבל היתה לו תשובה ברורה, שכמעט הפילה אותי מהכיסא:

"כי אנחנו הכי נחמדים!"

"כולם עושים את העבודה, אבל אנחנו נותנים את השירות הכי טוב. אנחנו מחייכים ללקוח!"

עכשיו יכולתי להמשיך לשאלות האחרות, לא פחות חשובות.

מי קהל היעד? ואיך אתם מגיעים ללקוחות?

עכשיו קיבלתי מידע מפורט על פעילות החברה. לא ידוע לי אם מותר לפרסם את שיטות העבודה שלהם (מן הסתם מדובר בסוד מסחרי ואיסור השגת גבול), אבל נתון חשוב באופן כללי: הם פונים בעיקר למגזר הפרטי ולא לסקטור הציבורי, שהם בד"כ הצרכנים העיקריים של חברות אלה.

מצוין. כבר עכשיו אפשר לפסול את כל האלמנטים של מגדלים פורחים באוויר ומבנים גבוהים, כי צריך משהו שיתאים דווקא למגזר הפרטי.

מגזר פרטי אמרנו? הדבר הראשון שעולה בדעתי הוא: בית פרטי. כן, כזה עם גג אדום. הבעיה היא שאלמנט כזה מככב כבר בעשרות חברות מתחרות. צריך לעשות בו משהו מיוחד, שיאפיין את 'יד אחזקה' יותר.

אז אולי שם החברה ירכיב את הבית?!

אין תגובה

5

לפרסם תגובה